Training

Adviesvaardigheden: de basis

Home > Trainingen > Adviesvaardigheden: de basis

Adviesvaardigheden

Goed, je bent (marketing)communicatieadviseur. Maar hoe gaat het adviseren je eigenlijk af? Waarom verloopt het adviseren bij de ene (interne) klant veel soepeler dan bij de andere? Met inzicht in klantvragen, diagnoses, adviesstijlen en overtuigingskracht maak je snel sprongen. Adviseren is meer dan het uitbrengen van een inhoudelijk goed advies

Je komt regelmatig in de rol van interne - of externe adviseur terecht. Je voorziet bestuur, directie, lijnmanagers en collega’s (on)gevraagd van adviezen. Externe opdrachtgevers vragen je voor het oplossen van een communicatieprobleem. Kortom: je hebt te maken met verschillende klanten met verschillende verwachtingen. Wat vraagt dat van jou?

  • Je weet de werkelijke vraag te achterhalen
  • Je kunt de juiste diagnose stellen
  • Je overlegt veel met de klant
  • Je weet de klant te overtuigen
  • Je kunt weerstanden incalculeren
  • Je houdt in je advisering rekening met die weerstand.

Dit zijn allen factoren die uiteindelijk bepalen of jouw advies effectief is of niet. Je leert in de cursus om jouw persoonlijke effectiviteit als adviseur te vergroten.

Je sluit deze tweedaagse training af met het oefenen van een eigen casus met een trainingsacteur. Een goed gesprek met je trainer laat je landen. Je weet wat je te doen staat. Maak gebruik van de download onder de paarse knop en lees meer over het programma.

Je werkt in deze training met je eigen praktijksituaties. Je oefent in rollenspellen met andere deelnemers en met een trainingsacteur. Je komt in onverwachte oefensituaties terecht. Daarbij leer je op de juiste manier te reageren. En je krijgt feedback op je aanpak in de oefeningen. Je bespreekt je ervaringen met de trainer en met de andere deelnemers. De intake en de voorbereiding van een adviesgesprek komen aan bod. Je krijgt inzicht in alle fasen van het adviesproces. In de training pas je inzichtelijke modellen direct toe in concrete adviessituaties.

Wat kun je na deze cursus?

  • Je beheerst verschillende adviesrollen en - stijlen.
  • Je hebt zicht op de bijbehorende competenties.
  • Je weet hoe een intakegesprek verloopt.
  • Je kunt de vraag van je klant helder in beeld brengen.
  • Je kunt je verplaatsen in de positie en verwachtingen van jouw klant.
  • Je hebt inzicht in de verschillende klanttypen.
  • Je hebt inzicht in de factoren die van invloed zijn op je effectiviteit als adviseur.
  • Je kunt verschillende adviesstijlen afhankelijk van de situatie en de klant inzetten.

Voor wie?

Je neemt deel aan deze training in de functie van:

  • professional met enkele jaren werkervaring
  • (marketing/communicatie) adviseur die regelmatig adviezen uitbrengt aan uiteenlopende klanten.

 

Prijs

De prijs voor deze training is € 1.495,- Onze trainingen en opleidingen zijn vrijgesteld van btw.

Advies nodig?

Advies nodig bij het maken van je keus? Laat je naam en telefoonnummer achter en wij nemen op de aangegeven tijd contact met je op.
Bel me terug
Ik ben bereikbaar
Bezig met versturen

Start

    • 30 november 2017 (dag 1)
    • 1 december 2017 (dag 2)
    • 21 maart 2018 (dag 1)
    • 22 maart 2018 (dag 2)
    • 29 mei 2018 (dag 1)
    • 30 mei 2018 (dag 2)

    Incompany

    Wil je samen met je collega’s de training Adviesvaardigheden; de basis volgen? Op het moment dat het jullie uitkomt? Dat kan. Verschillende organisaties gingen je voor. We maken hiervoor graag een programma op maat voor jou en je collega’s.

    Meer weten?
    Neem dan gerust en geheel vrijblijvend contact met ons op via 033 450 5000 of stuur een mail naar info@hilst.nl

    Praktisch

    Woudschoten Conferentiecentrum
    Woudenbergseweg 54
    3707 HX Zeist
    T 0343 492 492

    X